Sajttal sűrített spenótfőzelék

 

Spenótfüggésem végtelen, ezért imádok kísérletezni vele. Ezúttal egy felturbózott főzeléket választottam, mert ugye abból baj nem lehet, hiszen önmagában is istenkirály. Attól csak jobb lehet, ha adunk még hozzá sajtot is, nem igaz? Dehogynem, az eredmény tömény ízorgia. Én mindig tojással eszem a főzeléket, bár általában tükörtojással, most viszont újítottam ez ügyben is, és kemény tojásra váltottam, ami egyáltalán nem bántam meg, sőt! Nagyon hamar elkészül és nagyon finom, érdemes adni neki egy esélyt! Recept innen.

Hozzávalók:

  • 40 dkg mirelit spenót
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 3 dl víz
  • 1 dl főzőtejszín
  • 3 dkg vaj
  • 5 dkg reszelt trappista sajt
  • 10 dkg krémsajt

Elkészítés: 

A spenótot beledobjuk egy lábasba, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, és felöntjük a vízzel. Megvárjuk, amíg felforr, majd 4-5 percig főzzük. Ezután felöntjük a tejszínnel, elkeverjük.

Beledobjuk a vajat, belekeverjük a reszelt trappistát és a krémsajtot is. Folyamatos keverés mellett megvárjuk, amíg elolvad a sajt és már készen is vagyunk. Ugye, hogy nem volt bonyolult? 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs