Mákos köles


Már hetek óta megesz a fene egy jó kis mákos tészta iránt, azonban ez nem fér bele a diétámba, ezért új lehetőségeket kerestem. Meg is találtam egy nagyon régi kedvencemben, a mákos kölesben.  Hosszú-hosszú évek óta nem készítettem, most azonban elővettem a receptet, és nem bántam meg, mert egyszerű, mégis különleges, és isteni finom a végeredmény. Mennyei ebéd!

Hozzávalók:

  • 50 dkg köles
  • 30 dkg darált mák
  • 20 dkg porcukor
  • 10 dkg vaj

Elkészítés:

A  kölest alaposan megmossuk, majd 2,5-3-szoros mennyiségű, enyhén sós vízben puhára főzzük. Egy jénait kivajazunk. A megfőtt kölest egy nagy tálban összekeverjük a porcukros mákkal. Belekanalazzuk a jénaiba, közben folyamatosan locsolgatjuk az olvasztott vajjal. Betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük.

Ennyi, vigyázat, gyorsan fogy!

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs