Burgonyás-fokhagymás koszorú


Ritkán fordul elő velem, hogy nem édességre vágyom, ezért úgy döntöttem, hogy valami különlegeset fogok sütni ebben a kategóriában. A praktikum döntött, ugyanis szép adag krumpli tartózkodik a spájzomban, amellyel kezdeni kellett valamit, így elővettem egy régi receptet, amely egyszerű, mégis van benne egy kis ízcsavar, ráadásul koszorú formátumban készül el, ami szintén nem hétköznapi. Nem bonyolult, ellenben nagyon finom ez a nem mindennapi étek.

Hozzávalók:

  • 35 dkg burgonya
  • 10 dkg vaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2,5 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 40 dkg liszt
  • 1 ek só
  • 1 tojás a kenéshez

Elkészítés: 

A burgonyát meghámozzuk, kockázzuk, sós vízben puhára főzzük.

Egy serpenyőben 5 dkg vajon megpirítjuk az aprított fokhagymát, és átforgatjuk rajta a főtt burgonyát, közben összetörjük.

A langyos tejhez adjuk a cukrot, egy ek lisztet, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.

Egy nagy tálban elmorzsoljuk a fokhagymás burgonyát a sóval elkevert liszttel, majd a maradék 5 dkg vajat és a felfuttatott élesztőt is hozzáadva kidagasztjuk. Tiszta konyharuha, langyos hely, fél óra alatt duplára kelesztés.

Ha megkelt a tészta, lisztezett felületen hosszú hengert sodrunk belőle. Koszorút formálunk úgy, hogy a két végét összedolgozzuk (én azért ennyire nem voltam profi, szépen beleügyeskedtem a sütőformába a hengert, és ott fogtam össze a két végét).

Megkenjük a felvert tojással, ismét konyharuha, ismét kelesztés, majd betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt szép aranybarnára sütjük.

Szeleteljük, és már készen is van a melengető vacsora, vagy reggeli.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs