Mandulás-kávés kekszszelet

 

A hosszú hétvégére teljes pihenést tervezek, ami azzal jár, hogy a sütikészítést sem gondoltam túlzásba vinni. Mert ugye ebben a szomorú időben kell valami lélekvidámító finomság, lehetőleg olyan, amiben van csoki, és az én nagy kedvencem, kávé is. Ugyanakkor ezúttal nem kívántam semmilyen extra habos-babos desszertet készíteni, úgy döntöttem, jó lesz nekem egy néhány perc alatt összedobható nasi is, ami azért legyen egy picit különleges is. Mindegyik kívánalomnak megfelelt az a recept, amelyre a Nők Lapja Konyhában bukkantam rá, egyszerű, gyors, és nagyon finom süti készült nálam, igyekszem beosztani, hogy kitartson hétfőig (nem sok esély van rá, de azért megpróbálom).

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 80 dkg darált háztartási keksz
  • 15 dkg porcukor
  • 20 dkg vaj
  • 5 dkg darált mandula
  • 1,5 dl tej
  • 1 teáskanál őrölt kávé
  • 1,5 dl presszókávé

Tetejére:

  •  2 dl habtejszín
  • 20 dkg étcsoki

Elkészítés:

Egy nagy tálba tesszük a kekszet, a porcukrot és a puha vajat. Ruhaujj felgyűr, tésztát összedolgoz. Két részre osztjuk, az egyik feléhez hozzákeverjük a darált mandulát, és a tejjel addig puhítjuk, amíg jól formázható masszát kapunk.

A másik feléhez hozzákeverjük az őrölt kávét, és a presszókávéval addig puhítjuk, amíg jól formázható masszát kapunk. Egy közepes tepsit kibélelünk folpackkal, majd belenyomkodjuk először a kávés, majd a mandulás masszát. Hűtőbe tesszük két órára dermedni.

Már csak annyi a dolgunk, hogy egy kisebb lábasban felforrósítsuk a tejszínt, beletördeljük a csokoládét, és jól elkeverjük vele. A csokimázat egyenletesen eloszlatjuk a süti tetején, majd hűtőbe tesszük dermedni. Forró vízbe mártott késsel szeleteljük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs