Cukormentes banánkenyér

 

 

Finisébe érkezett az egyetem, a hétvége az államvizsga tételek kidolgozásáról fog szólni, ezért csak nagyon minimális időm maradt valami finomság elkészítésére. Sokat töprengtem azon, hogy mi az, ami perceken belül készen van és mégis kiadós, míg végül megvilágosodtam: hát a banánkenyér. Csak össze kell keverni a folyékony és a száraz hozzávalókat, és már mehet is a sütőbe a nasi. Az elgondolást gyors tett követte, hamar ráleltem egy cukormentes verzióra (mert sajnos felkúsztak azok a fránya kilók, oda kell figyelni), és amint hazaértem a reggeli edzésről, már estem is neki a desszert elkészítésének. Egy picit elégett, de ettől még nagyon finom lett, biztosan nem lesz hosszú életű. Recept innen.

Hozzávalók:

  • 3 db banán
  • 15 dkg étcsoki
  • 13 dkg puha vaj
  • 11 dkg eritrit
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 db tojás
  • 19 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 mk gyömbér
  • 1 mk fahéj

Elkészítés:

A banánokat villával pépesre törjük, a csokit pedig apró darabokra vágjuk. 

A puha vajat és az eritritet jól kikeverjük, ezután jöhet hozzá a pépesített banán, a vaníliakivonat és a tojás, átkeverjük. Ekkor jöhet a többi hozzávaló, és végül az apróra vágott étcsoki, egységes tésztává dolgozzuk.

Belesimítjuk a tésztát egy sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába, és betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Mikor langyosra hűlt, rácsra borítjuk, teljesen kihűtjük, szeleteljük, habzsoljuk.


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs