Burgonyás-túrós pite

 

Óriási túrós pite rajongó vagyok, imádok kísérletezni a műfajban, ezért, amikor megláttam az aktuális Vidék Íze című újságban ezt a receptet, tudtam, hogy ki fogom próbálni. Még sohasem tettem burgonyát a túróba, nagyon érdekelt, milyen lesz a végeredmény, ezért nem voltam rest, és amint volt rá időm, azonnal belevágtam a megvalósításba. Kicsit macerás volt az összeállítás, és a tésztával sem volt könnyű bánni, azonban a végeredmény megérte a fáradozást, egy különleges ízélményt kapunk általa. 

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 10 dkg vaj
  • 14 dkg liszt
  • 3 dkg cukor (nálam eritrit)
  • 1 csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • 2 evőkanál tejföl

Töltelékhez:

  • 50 dkg túró
  • 15 dk cukor (nálam eritrit)
  • 5 dkg vaj
  • 30 dkg burgonya nyersen mérve
  • 3 dkg liszt
  • 1 citrom reszelt héja (nálam 1 kupak citromlé)

Elkészítés:

A töltelékhez először főzzük meg a burgonyát és pépesre törjük össze. A többi hozzávalót mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a tört burgonyát, majd keverjük alaposan össze.

A tésztához a lisztet morzsoljuk el a vajjal, majd adjuk hozzá a többi hozzávalót, és gyúrjuk tésztává, majd osszuk kétfelé. Egy 24 cm-es piteformát vajazzunk ki és szórjuk be kevés liszttel. A tésztából nyújtsunk a forma méretéhez igazítva egy-egy lapot. Nagyon vékony lesz a tészta, ezért óvatosan bánjuk vele!

Tegyük az egyik kinyújtott lapot a formába. Halmozzuk rá az összes tölteléket, és kenjük el rajta egyenletesen. Fedjük be a másik kinyújtott lappal, majd szurkáljuk meg több helyen, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, megszórjuk  porcukorral, szeleteljük, habzsoljuk. Kicsit szokni kell az ízét, de nagyon finom, érdemes tenni vele egy próbát.

Jó étvágyat!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs