Fehér csokoládés, málnás blondie


Időtlen idők óta leledzik három darab fehér csokoládé a spájzomban, de egészen eddig nem volt ötletem arra, hogy mire használjam fel, azonban amikor megláttam az e havi Nők Lapja Konyhában ezt a receptet, azonnal tudtam, hogy megtaláltam a megoldást erre a hatalmas problémára. Nagy brownie rajongó vagyok, azonban blondie-hoz, vagyis fehér csokoládéból készült változathoz eddig nem volt szerencsém, mindenképpen ki akartam próbálni. Mivel a mélyhűtőben találtam mirelit málnát, nem volt semmi akadálya annak, hogy elkészítsem ezt az egyszerű, mégis különleges kis sütit, amely egyszerűen fenséges, biztosan hamar el fog fogyni. Az egészség jegyében nem cukrot, hanem eritritet használtam, kicsit macerás, de érdemes vele pepecselni, mert nagyon finom.

Fehér csokoládés, málnás blondie

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 30 dkg fehér csokoládé
  • 10 dkg vaj
  • 14 dkg eritrit (cukor)
  • 5 db tojás
  • csipet só
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 20 dkg liszt
  • porcukor a tálaláshoz

Raguhoz:

  • 25 dkg (mirelit) málna
  • 12 dkg eritrit (cukor)

Elkészítés:

Először a málnaragut készítjük el. A málnát az eritrittel (cukorral) lábosba tesszük, és alacsony lángon, folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük. Célszerű kötényt használni, mert amikor elkezd rotyogni, igencsak szóródnak a kis málnacseppek a tűzhely környékén (én természetesen nem tettem így, és jól bepöttyöződtem, de nem baj, előfordul az ilyesmi).

A tésztához a fehér csokoládét és a vajat vízgőz fölött összemelegítjük. Hozzákeverjük az eritritet (cukrot) és egyenként az egész tojásokat, végül a sóval és a szódabikarbónával elkevert lisztet is hozzáadjuk, majd kézi habverővel simára dolgozzuk.

A masszát sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntjük. Rácsorgatjuk a kihűlt málnaragut, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe,  ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük. Ha ilyenkor tűpróbát végzünk, kicsit ragadni fog a tészta, de nem szabad tovább sütni, mert akkor kiszárad. Kihűtjük, szeleteljük, porcukorral megszórjuk, habzsoljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs