Kávé szelet

 

Bódi Margó művészetét megítélni nem az én tisztem, azonban háziasszonyként nagyra tartom, még a szakácskönyvét is megvettem, évekkel ezelőtt nagyon szerettem a műsorát a TV paprikán. Múlt héten éppen azt az epizódot ismételték, amelyben kávé szeletet süt, és annyira ínycsiklandozó volt a süti, hogy úgy döntöttem, én is teszek vele egy próbát. Nem két perces mutatvány, de érdemes vele pepecselni, mert nagyon finom, hiába lett belőle óriási adag, biztosan hamar el fog fogyni nálunk. 

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 10 db tojás
  • 10 ek liszt
  • 10 ek cukor
  • 4 ek kakaópor
  • 1 ek olaj
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1,25 dl kávé

Krémhez:

  • 35 dkg puha vaj
  • 4 ek kakaópor
  • 1,25 dl kávé
  • 10 ek cukor
  • 2 cs vaníliás cukor

Tetejére:

  • 5 dl tejszínhab
  • 4 ek porcukor
  • tortadara

 Elkészítés:

A tojásokat habosra keverjük a cukrokkal. Hozzáadjuk a lisztet, a kakaóport, az olajat és a kávét. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!)

A krémhez a puha vajat kikeverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a kakaóport és a kávét.

A tejszínből a porcukorral kemény habot verünk.

És már csak az összeállítás van hátra: a kihűlt piskótára rákenjük a kávés krémet, óvatosan rásimítjuk a tejszínhabot, megszórjuk a tortadarával, egy éjszakára mehet a hűtőbe (természetesen nem bírtam ki, és néhány óra múlva már meg kellett kóstolnom), másnap szeleteljük és habzsoljuk.


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs