Kávés csokoládémousse

 

Bejött a hidegfront, kiütközött rajtam a csokoholizmusom. Ha borúsabbra fordul az időjárás, azonnal csokira áhítozom, ezért nem volt kérdés, hogy ezen a hétvégén ez lesz az alap, amelyhez már csak azt kellett kiókumlálnom, hogy pontosan milyen formátumban vegyem magamhoz a mannát. Némi gondolkodás után rájöttem, hogy nagyon régen ettem mousse-t, ráadásul hamar meg is van, úgyhogy már csak azt kellett kitalálnom, hogy pontosan milyen fajtát szeretnék készíteni ebből a finomságból. Mivel kávéfüggő vagyok, ezért nem volt nehéz a döntés, neki is láttam hamarost, el is készültem viharsebesen. Természetesen nem bírtam kivárni a holnapi napot, még ma megkóstoltam a desszertet, ami nagyon finom lett, és nagyon hamar el fog fogyni a hosszú hétvégén.

Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsoki
  • 1,5 dl kávé
  • 5 dl habtejszín
  • 2 ek méz
  • 4 db tojássárgája

Elkészítés:

Nagyon egyszerű elkészíteni, fogjunk is hozzá rögvest. A csokit vízgőz fölött megolvasztjuk. Hozzáadjuk a kávét, majd egyenként a tojássárgáját, jól elkeverjük, mézzel ízesítjük.

A tejszínt kemény habbá verjük, óvatosan hozzáforgatjuk a csokis keverékhez. És ennyi, készen is vagyunk, már csak annyi a dolgunk, hogy tálkákba mérjük a mousse-t, és egy éjszakára elküldjük aludni a hűtőbe. Másnap habzsoljuk. Abbahagyhatatlan, érdemes adni neki egy esélyt.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs