Szilvás kevert süti

 

Nagyon szeretem a szilvát, szezonban mindig készítek valamilyen sütit ebből a gyümölcsből. Most egy kicsit kifutottam az időből, már csak egy különleges szilvát (fekete szilva) találtam a Sparban, de nem baj, ebből is nagyon finom desszert készült. A receptet a Nők Lapja Konyhában láttam meg, és szerettem bele első pillantásra. Nem bonyolult, mégis különleges sütemény, érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor + a díszítéshez
  • 3 db tojás
  • 10 dkg natúr joghurt
  • fél tasak sütőpor
  • fél citrom reszelt héja (nálam fél kupak citromlé)
  • 20 dkg liszt
  • 1 kg szilva

Elkészítés:

A tésztához a puha vajat habosra keverjük a porcukorral, egyesével hozzáadjuk az egész tojásokat, a joghurtot, végül beleforgatjuk a sütőporral és citromhéjjal (citromlével) elkevert lisztet. Simára keverjük.

A masszát egyenletesen elkenjük sütőpapírral bélelt, kb. 30 cm átmérőjű piteformában, a tetejét kirakjuk a magozott, vastag cikkekre vágott szilvával. Betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, megszórjuk porcukorral, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs