Pálinkás paradicsomos tészta

 

Masszív antialkoholista vagyok, de amikor megláttam ezt a receptet Mautner Zsófi legújabb szakácskönyvében, azonnal tudtam, hogy el fogom készíteni. Tényleg nem iszom pálinkát, de arra nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen ízt ad a paradicsomos tésztának. Nos, jelentem, semmi különöset, csak elmélyíti az aromákat, az igazán domináns íz a csili csípőssége. Könnyen elkészíthető finomság, amelyet egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:

  • 5 dkg vaj
  • 1 vöröshagyma, finomra aprítva
  • 0,5 dl pálinka
  • 4 dl paradicsomszósz
  • só, bors
  • 1 teáskanál csípős paprikakrém vagy csilipehely
  • 1 dl főzőtejszín
  • 50 dkg szarvacska tészta

Elkészítés:

A vajon üvegesre dinszteljük a hagymát, majd enyhén karamellizáljuk.

A pálinkát ráöntjük a karamellizált hagymára, és nagyon erős lángon elforraljuk (a pálinka aromáit, ízét akarjuk, nem az alkoholtartalmát!).

Hozzáadjuk a paradicsomszószt, a csípős paprikakrémet (csilipelyhet), sóval és borssal ízesítjük. Végül beleöntjük a tejszínt és még néhány percig főzzük, amíg kissé besűrűsödik.

A tésztát sós vízben kifőzzük, majd összekeverjük a mártással. Azonnal tálaljuk. 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs