Borleves

 

Masszív antialkoholista vagyok, de már annyit hallottam a borlevesről, hogy úgy döntöttem, muszáj kipróbálnom. A Street Kitchen-en találtam egy jó receptet hozzá, nem volt bonyolult, alig vártam, hogy hétvége legyen és kipróbálhassam. Hamar elkészült, és nagyon finom lett.

Hozzávalók:

  • 1 db citrom héja (nálam 1 kupak citromlé)
  • 1 db narancs héja és leve
  • 1 üveg száraz fehérbor
  • 10 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 rúd fahéj
  • 5 db szegfűszeg
  • 6 db tojássárgája
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 ek keményítő
  • 2 dl habtejszín a díszítéshez

Elkészítés:

A citrusok héját vékonyan lehámozzuk, és egy főzőedénybe tesszük, a narancs levét is belefacsarjuk. Felöntjük a fehérborral, beleszórjuk a cukrokat és a fűszereket, majd az egészet alaposan felforraljuk. 4-5 percig főzzük, majd a lángot visszavesszük közepesre.

A tojássárgákat összekeverjük a tejszínnel, és csomómentesre keverjük a keményítővel, majd hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk, és addig kevergetjük, míg egy kicsit be nem sűrűsödik. Az egészet átszűrjük, majd hagyjuk kihűlni. A hideg habtejszínből habot verünk, egy keveset teszünk a tetejére, és már fogyaszthatjuk is.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs