Savanyúkáposzta leves szalonnával, kolbásszal, gerslivel

 

Ebben a hidegben egy tartalmas levesre vágytam. Mivel a hűtőben még találtam karácsonyról császárszalonnát és füstölt kolbászt, ezért eszembe jutott, hogy láttam a Nők Lapja Konyhában egy érdekes receptet, amit érdemes lenne kipróbálni. Még sohasem próbáltam savanyú káposztát levesbe tenni, ezért nagyon kíváncsi voltam, mi lesz a végeredmény, de nem kellett aggódnom, nagyon finom lett, igazi melengető leves, mély ízekkel és különleges zamattal.

Hozzávalók:

  • 40 dkg császárszalonna
  • 20 dkg füstölt kolbász
  • olaj
  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 10 dkg árpagyöngy (gersli)
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • 1 kávéskanál őrölt fűszerkömény
  • 4 db babérlevél
  • tejföl a tálaláshoz

Elkészítés:

A császárszalonnát és a kolbászt feldaraboljuk, majd kevés olajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a lecsöpögtetett, átmosott káposztát és a gerslit.

Megszórjuk a pirospaprikával, a köménnyel, hozzáadjuk a babérlevelet, sózzuk, majd kb. 2 liter vízzel felöntjük.

Alacsony lángon 1 óra alatt készre főzzük. Tejföllel tálaljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs