Szilvalekváros kukoricamálé

 

Sikerült szert tennem jó minőségű szilvalekvárra, így végre megvalósíthattam azt a régi tervemet, hogy csináljak egy jó kis kukoricamálét, mert az ugye ezzel a kiegészítővel a legjobb. A receptet a Vidék ízében láttam meg hónapokkal ezelőtt, és első látásra beleszerettem, mert imádom a régi idők sütijeit, és a máléról már sokat hallottam, mindenképpen tudni akartam, hogy milyen. Nos, jelentem, nagyon finom és meglepően könnyű elkészíteni, csak az a baj vele, hogy nagyon fogy, nem éri meg a hétfőt szerintem ez a finomság, az biztos!

Hozzávalók:

  • 20 dkg kukoricaliszt
  • 2 evőkanál búzafinomliszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kávéskanál só
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 4,5 dl joghurt
  • 1 dl tej
  • 1 db tojás
  • 2 evőkanál zsír
  • szilvalekvár a tálaláshoz

Elkészítés:

Egy nagy tálban villával felverjük az egész tojást. Hozzákeverjük a joghurtot és a tejet. A zsírt megolvasztjuk (épp csak langyosra).

Egy másik tálban összekeverjük a kukoricalisztet a búzaliszttel, a vaníliás cukorral, a szódabikarbónával és a sóval. Hozzádolgozzuk a joghurtos tojáshoz, végül belevegyítjük a zsírt is. Elektromos habverővel csomómentesre keverjük a masszát. Hagyjuk állni 15 percig, utána sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntjük, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 30 perc alatt megsütjük (tűpróba!). Ha langyosra hűlt, szeleteljük, megszórjuk porcukorral és szilvalekvárral tálaljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs