Ünnepi hagymaleves

 

Karácsonyra jól betáraztam hagymából, tetemes mennyiség maradt belőle, ott szomorkodott a spájzban, kezdeni kellett vele valamit. Némi töprengés után eszembe jutott, hogy ideje megpróbálkozni egy hagymalevessel, úgysem volt még ilyen, és ebben a hidegben nagyon jól fog esni. Már régebben kinéztem egy jó receptet a műfajban a Vidék ízében, nem húztam az időt, el is készítettem vasárnap ebédre. Egyszerű, mégis különleges étek, amelyet érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

Hozzávalók:

  • 1 kg vöröshagyma
  • 2 l húsleves (részemről víz + 2 db húsleveskocka)
  • 5 dkg vaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kevés szárított petrezselyem
  • 1 evőkanál liszt
  • bors

Elkészítés:

Kezdjük a legkimerítőbb feladattal, hámozzuk meg a vöröshagymát, felezzük el, majd vágjuk fel vékony (ez nekem annyira nem sikerült, de legalább megpróbáltam) félkarikákra. Sokat fogunk sírni, de ezen túl kell esni, innentől kezdve már könnyebb dolgunk lesz.

Egy lábosba tesszük a vajat, megolvasztjuk. Rátesszük a vöröshagymát, és átlátszóra dinszteljük (megbarnítani nem szabad). Hozzáadjuk a két gerezd áttört fokhagymát, még két percig pirítjuk együtt, kevergetve. Felöntjük a húslevessel, és tíz percig főzzük, közben sózzuk és borsozzuk. 

Az evőkanálnyi lisztet egy kevés hideg vízben csomómentesre keverjük. Folyamatos keverés közben hozzáöntjük a leveshez, és pár percig forraljuk együtt. Ha kész, levesszük a tűzhelyről, és elkeverjük benne a petrezselymet (de ezzel már nem főzzük tovább). Langyosra hűtjük, tányérba szedjük, habzsoljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!

Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs