Cukkinis, zöldborsós, baconos quiche

 

Már hetek óta megveszek egy jó kis quiche-ért, ezért nagyon megörültem, amikor szembetaláltam magam a Nők Lapja Konyhában ezzel a recepttel. A franciák zöldséglepénye finom csemege, habár nem kicsit macerás, ezért ritkán készül nálam, most azonban már annyira vágytam rá, hogy nem gondolkodtam sokat, beszereztem a hozzávalókat és ma reggel már álltam is neki. Érdemes rászánni az időt, mert különleges ízélményben lehet részünk általa, néha kell egy ilyen kis gasztrokaland egy szimpla vasárnapi ebédre.

Hozzávalók:

  • 20 dkg szeletelt bacon
  • 1 csokor csemegehagyma
  • 30 dkg mirelit zöldborsó
  • 60 dkg cukkini
  • só, frissen őrölt bor
  • 2 teáskanál szárított bazsalikom
  • 2,5 dl főzőtejszín
  • 2 tojás
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 rúd (27 dkg) friss leveles tészta

Elkészítés:

A bacont apróra vágjuk, közepes lángon kiolvasztjuk a zsírját. A csemegehagymát finomra vágjuk, a szalonnára dobjuk, megdinszteljük. Közben egy lábosban, sós vízben pár perc alatt megpároljuk a borsót.

A cukkinit feldaraboljuk, (nyersen) összeforgatjuk a hagymás szalonnával, majd hozzáadjuk a leszűrt borsót is. Sózzuk, borsozzuk, a bazsalikommal ízesítjük. A tejszínt összekeverjük a tojásokkal és a reszelt sajttal.

A leveles tésztát piteformába igazítjuk, úgy, hogy az oldalára is jusson. Belesimítjuk a zöldséges keveréket, majd ráöntjük a tojásos részt. Betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük. Langyosra hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk.


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs