Cukormentes rizskoch

Nemrégiben ettem egy nem túl jól sikerült tejberizst, és már éppen elment volna a kedvem a műfajtól, amikor az ebédlőben egyszer csak rizskoch volt desszertként. Nagyon ízlett, ezért megfogadtam, hogy én is megpróbálkozom vele, mert már nagyon régen ettem, és gyerekkoromban nagy kedvencem volt. Nem húztam az időt, a Street Kitchen-en gyorsan találtam egy cukormentes változatot (felfutottak azok a fránya kilók, ez van), amit nagy örömmel készítettem el. Egyszerű és finom, nem lesz hosszú életű, az biztos!

Hozzávalók:

  • 25 dkg rizs
  • 8 dl tej
  • 4 dl víz
  • 12 dkg + 3 ek eritrit
  • 1 csipet só
  • 1 db citrom reszelt héja (nálam egy kupak citromlé)
  • 1 ek vaníliaaroma
  • 5 db tojás
  • lekvár (és porcukor) a tálaláshoz

Elkészítés:

A rizst, a tejet, a vizet, 12 dkg eritritet, a sót,  a citromhéjat (citromlevet) és a vaníliaaromát egy lábasba tesszük és közepes hőfokon, folyamatos keverés mellett tejberizst főzünk. Közben kettéválasztjuk a tojásokat, a fehérjét 2 evőkanálnyi, a sárgáját 1 evőkanálnyi eritrittel kihabosítjuk.

Ha elkészült a tejberizs, 2 részletben belekeverjük a sárgáját, és hagyjuk kihűlni. Ezután óvatosan beleforgatjuk a fehérjét. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a masszát, betoljuk a 180 fokra előmelegített
sütőbe, ahol 45 perc alatt megsütjük. Lekvárral (és porcukorral) tálaljuk.Vigyázat, gyorsan fogy!

 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs