Fahéjas, cukros briós

 

Igen, tudom, a cukor egészségtelen és amúgy is feljöttek azok a fránya kilók és egyáltalán. Na de mit tegyek, amikor első látásra szerelembe estem ezzel a finomsággal, amikor megláttam a fotóját a Nők Lapja konyhában? Így is már hetek óta halogatom az elkészítését, most azonban úgy éreztem, elérkezett az ideje annak, hogy végre megszülessen. Egy kicsit macerás, de mivel hirtelen támadt néhány üres órám így hétvégén, ezért nekiálltam és elkészítettem. Nem bántam meg, nagyon finom, biztosan nem éri meg a hétfőt, pedig egyedül vagyok rá, aztán majd letornázom, egyszer.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 50 dkg liszt + a nyújtáshoz
  • 10 dkg cukor
  • csipet só
  • 12 dkg puha vaj
  • 1 tojás + 1 tojás a kenéshez
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2,5 dkg langyos tej

Töltelékhez:

  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 5 dkg cukor

 Tetejére:

  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 2 evőkanál cukor

Elkészítés:

A langyos tejbe morzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a cukrot, a vajat, a tojást, hozzáöntjük az élesztős tejet, ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt. Tiszta konyharuha, fél óra kelesztés.

A megkelt tésztát 10 egyforma részre (na, ez nem sikerült, de legalább megpróbáltam) osztjuk, a darabokat lisztezett felületen enyhén megnyújtjuk téglalap alakúra, teszünk rá egy kevés tölteléket, egyenletesen megszórjuk vele. 

Feltekerjük, mint a rétest, rúd formájúra, majd csigavonalban feltekerjük. A briósokat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, megkenjük felvert tojással, és megszórjuk a fahéjas cukorral. Betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, habzsoljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!


 Jó étvágyat!

    Megjegyzések

    Népszerű bejegyzések ezen a blogon

    Tarka bácsi

    Cukormentes rumos sport szelet

    Ferdinánd tekercs