Krumplifőzelék

 

Óriási sütés-főzést terveztem húsvétra, azonban egy betegség közbeszólt, csak minimum programon pörgök. Teljesen mást terveztem főzni vasárnapra, azonban az egészségi állapotom miatt kénytelen voltam kitalálni valamit, ami egyszerű és gyorsan megvan. Némi hezitálás után a krumplifőzelék mellett döntöttem, és ha már így alakult, azt a döntést hoztam, hogy legyen klasszikus, én bizony Horváth Ilonából fogom ezt megfőzni. Így is történt, hamar el is készült az ebéd, finom is lett, most ennél több nem is kellett.

Hozzávalók:

  • 1 kg burgonya
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanálnyi reszelt vöröshagyma
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál liszt
  • késhegynyi pirospaprika
  • 1 db babérlevél

Elkészítés:

Egy darab vöröshagymát megtisztítunk, lereszelünk.

A burgonyát meghámozzuk, karikára vágjuk.

Az olajon világosra sütjük a hagymát, meghintjük a paprikával, beletesszük a karikára vágott burgonyát, és megsózzuk.

Először saját levén, majd egy pohárnyi vizet hozzáöntve, a babérlevéllel ízesítve fedő alatt puhára pároljuk.

Végül a tejföllel simára kevert liszttel besűrítjük, és 1-2 perces forralás után tálaljuk. Én most néhány szem kolbászt kanyarítottam hozzá, de akármilyen feltéttel finom.

 


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs