Női szeszély

 

Óriási kedvencem a Tv paprikán a Régi ízek nyomában című műsor, amelyben fantasztikus desszerteket készítenek el a résztvevők. Ebben láttam meg nemrégiben ezt a süteményt, amelyről nőiesen bevallom, hogy a nevén kívül semmit sem tudtam, viszont nagyon ínycsiklandozóan nézett ki, ezért úgy döntöttem, hogy elkészítem. Több receptúrát is végigtanulmányoztam a témában, végül azt a döntést hoztam, hogy Horváth Ilona klasszikus szakácskönyve alapján fogom elkészíteni a sütit. Ezzel a kötettel nem lehet tévedni, mindenkinek csak ajánlani tudom, ezúttal sem csalódtam, isteni finom lett a végeredmény.

Hozzávalók:

  • 4 dkg vaj
  • 4 dkg + 25 dkg cukor
  • 4 db tojás
  • 30 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 dkg élesztő
  • 1 dl + 1,5 dl tej
  • 10 dkg baracklekvár

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl langyos tejben. Egy nagyobb tálban habosra keverjük a vajat a 4 dkg cukorral, hozzáadjuk a 4 tojássárgáját, azzal is elkeverjük. Egy kisebb tálban elegyítjük a lisztet és a sót, majd az élesztős tejjel együtt óvatosan hozzákeverjük a tojásos masszához. Hozzáadunk kb. 1,5 dl langyos tejet, így puha tésztát kapunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a masszát, majd tiszta konyharuhával letakarva 30 percet pihentetjük.

Miután megpihent a tészta, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 25 perc alatt készre sütjük. Közben a 4 tojásfehérjéből és a 25 dkg cukorból kemény habot verünk (ez nekem nem jött teljesen össze, de legalább megpróbáltam). A megsült piskótát kivesszük a sütőből, megkenjük a baracklekvárral, egyenletesen elsimítjuk rajta a cukros habot, visszatoljuk még 10 percre a sütőbe. Langyosra hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs