Savanyúkáposzta - főzelék pirított bacon-nel

 

Imádok kipróbálni mindenféle újdonságot. Nagy kedvencem a savanyúkáposzta, sokféle formában elkészítettem már ezt az egészséges finomságot, azonban arról egészen addig fogalmam sem volt, hogy főzelék formában is létezik, amíg meg nem láttam a Vidék ízében. Azonnal tudtam, hogy ez nekem kell, most jött el az ideje, hogy vasárnapi ebéd legyen belőle. Nos, az eredmény érdekes lett, finom meg minden, de azért nem lett hatalmas kedvenc, egyszeri gasztrokalandnak viszont remek volt.

Hozzávalók:

  • 80 dkg savanyú káposzta
  • 20 dkg bacon
  • 4 dl zöldségalaplé (nálam szégyenszemre víz és leveskocka)
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • 1 csipet őrölt babérlevél (nemes egyszerűséggel mozsárban összetörtem egy kisebb babérlevelet)
  • 2 dl tejföl
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál zsír
  • só, bors

Elkészítés:

 Finomra vágjuk a hagymát, átvágjuk a savanyú káposztát. 

Megpirítjuk a zsíron a hagymát. Hozzáadjuk a savanyú káposztát, felöntjük az alaplével, hozzáadunk annyi vizet, ami ellepi. Fűszerezzük őrölt köménnyel és babérral, sózzuk, borsozzuk. Addig főzzük, amíg a káposzta meg nem puhul. Közben habarást készítünk a lisztből és a tejfölből, besűrítjük vele a főzeléket.

A bacont kisebb darabokra vágjuk, megpirítjuk, ez lesz a feltét a főzelék mellé.

Elsősorban ínyenceknek ajánlom ezt a főzeléket, egyszeri kipróbálásra tökéletes választás.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs