Epres máglyarakás

 

Már nagyon régen fáj a fogam egy jó kis máglyarakásra, alapvetően a klasszik verzióban gondolkodtam, amikor azonban a Street Kitchen magazinban megláttam az epres változatot, azonnal szerelembe estem vele. Nagyon kíváncsi voltam, milyen az epres-kalácsos kombó, nem is gondolkodtam sokat, beszereztem a hozzávalókat, és már álltam is neki a finomságnak. Sajnos  egy teteje egy picit elégett, ettől függetlenül azonban jó lett, valószínűleg nem utoljára készült nálam.

Hozzávalók:

  • 5 db tojás
  • 4 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 6 dl tej
  • 1 db fonott kalács
  • 1 ek vaj
  • 10 dkg eperlekvár
  • 4 dkg darált dió
  • 60 dkg eper

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk, a tojássárgájákat kikeverjük a cukor felével, a vaníliakivonattal és a tejjel. A kisebb darabokra vágott kalácsot beáztatjuk a tojásos-tejes keverékbe.

Az áztatott kalácsot kinyomkodjuk, majd a felét vajjal kikent közepes tepsibe rakjuk. A tetején eloszlatjuk az eperlekvár nagy részét, de 1 evőkanálnyit félreteszünk. A lekváros réteget megszórjuk a darált dióval és rápakoljuk a feldarabolt epreket is. Jöhet rá a maradék kalács, majd az egészet betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol 20 percig sütjük.

A tojásfehérjéket felverjük a maradék cukorral és lekvárral. Rásimítjuk a máglyarakás tetejére a habot, majd visszatesszük a sütőbe még 15 percre. Ezután pár percig hagyjuk pihenni, majd szeleteljük és habzsoljuk.

 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs