Madeleine

 

A szombati munkavégzés ezúttal is kikészített, ráadásul a pénteki túrázás sem tett túl jót nekem, ezért vasárnapra csak valami nagyon egyszerű sütire éreztem magam elegendőnek. Vesztemre Borbás Marcsi szakácskönyvét lapozgattam, amelynek egyik oldalán megláttam a madeleine receptjét, és rádöbbentem, hogy nekem van madeleine sütőm, miért nem használom? Ezzel a kérdés el is dőlt, egy egyszerű, de nagyszerű finomságot készítettem, sajnos csak kis adagot, de nem baj, legfeljebb majd készítek még, ha túl gyorsan elfogy.

Hozzávalók:

  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 12 dkg vaj
  • 1 csipet só
  • 1 tk sütőpor 
  • 1 ek reszelt citromhéj (nálam egy kupak citromlé)
  • 1 ek reszelt narancshéj (kihagytam)
  • 1 tk vaníliaaroma
  • kevés liszt és vaj a formák kikenéséhez

Elkészítés:

A vajat egy kisebb lábosba tesszük és kisütjük. Ez azt jelenti, hogy addig forraljuk, amíg megszűnik a habzása. Ekkor lehúzzuk a tűzről, és hagyjuk kihűlni. A két egész tojást elkezdjük felverni, és ha már habosodik, lassanként adagoljuk hozzá a cukrot. Ezután a legmagasabb fokozaton addig verjük az egészet, amíg nagyon könnyű, habos lesz és jól kifehéredik. Hozzáadjuk a vaníliakivonatot és a citromlevet, ezekkel is elkeverjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a sóval. Ezt a keveréket apránként beleforgatjuk a tojáshabba. Végül a lehűtött, kisütött vajat is hozzácsorgatjuk.

A madeleine formákat vékonyan kivajazzuk és kilisztezzük, majd mindegyik mélyedésbe teszünk egy evőkanállal a tésztából. Ne töltsük túlzottan tele a formát, hiszen a sütemények egy kicsit megnőnek a sütés során. Betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 10 perc alatt készre sütjük őket. Vigyázat, gyorsan fogy!

 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Szaftos rakott krumpli

Menzás tejbegríz kakaóval