Kukoricakása

 

 


Az ünnep délelőttjét nem terveztem a konyhában tölteni, ezért csak egyszerű, de mégis különleges finomság jöhetett szóba ebéd gyanánt. Mivel a spájzban találtam egy fél csomag kukoricadarát, ezért úgy döntöttem, ezzel kezdek valamit, ötletért a Street Kitchen-re zarándokoltam és hamar meg is találtam a tökéletes receptet. Gyorsan megvan és nagyon finom.

Hozzávalók:

  • 20 dkg kukoricadara
  • 1,2 l víz
  • 16 dkg vaj

Tálaláshoz:

  • 20 dkg füstölt kolbász
  • 35 dkg tejföl
  • 2 gerezd fokhagyma

Elkészítés:

A kukoricadarát egy nagyobb lábosba tesszük. Felöntjük a vízzel, sózzuk és folyamatosan kevergetve, forrástól számítva 3-5 percig főzzük. Attól függ, mennyire szeretnénk sűrűn vagy épp hígan. Azzal számoljunk, hogy ha nem azonnal fogyasztjuk el, a kása állásában folyamatosan sűrűsödni fog. Miután elértük a kellő állagot, belekeverjük a vajat.

A kolbászt vékony karikákra vágjuk, és közepes hőfokon 3-4 perc alatt kisütjük a zsírját egy serpenyőben. A tejfölben elkeverjük a zúzott fokhagymát és a sót. Tálaláskor a kukoricakását egy tálra szedjük. Rákanalazzuk a tejfölt, rápakoljuk a kolbászkarikákat egy kis kolbászzsír kíséretében. 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Szaftos rakott krumpli

Menzás tejbegríz kakaóval