Kakaós túrós batyu

 

Klasszik túrós batyura készültem, azonban a Street Kitchenen jártamban-keltemben belebotlottam ebbe  a receptbe, és azonnal beleszerettem, hiszen még sohasem készítettem kakaóval ezt a finomságot. Mivel mára már jobban lettem, ezért belevágtam ebbe a ha nem is bonyolult, de időigényes nasi elkészítésébe. A batyuzáson még van mit szépíteni, de mindegy, lényeg az, hogy finom lett a végeredmény.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 2,5 dl tej
  • 1 tk cukor 
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg holland kakaópor
  • 1 csipet só
  • 1 db tojássárgája
  • 9 dkg olvasztott vaj

A lekenéshez:

  •  1 db tojás

Töltelékhez:

  • 45 dkg túró
  • 4 ek búzadara
  • 10 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 db tojássárgája
  • 1 ek tejföl
  • 5 dkg étcsoki

Elkészítés:

A tésztához a langyos tejbe belemorzsoljuk az élesztőt, beleszórjuk a cukrot, és felfuttatjuk. A lisztet elkeverjük a kakaóporral és a sóval, beleöntjük az élesztős tejet, hozzáadjuk a tojássárgáját, majd elkezdjük bedagasztani a tésztát. Mikor összeállt, hozzáadjuk az olvasztott vajat is, és simára dagasztjuk. Tiszta konyharuha, meleg hely, 40 perc kelesztés.

A töltelékhez a túrót villával kicsit áttörjük, majd hozzákeverjük a többi hozzávalót. A megkelt tésztát kissé átgyúrjuk, majd kinyújtjuk. Négyzetekre vágjuk, mindegyik közepére 1-1 evőkanálnyi tölteléket rakunk, és összecsípjük a sarkaikat. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, és 15 percig kelesztjük. Lekenjük a tetejüket tojással, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Szaftos rakott krumpli

Menzás tejbegríz kakaóval